La presentazione è in caricamento. Aspetta per favore

La presentazione è in caricamento. Aspetta per favore

Gruppo veterinari Benessere animale: la macellazione rituale Obiettivo: il cittadino di religione islamica deve macellare nel luogo giusto (il macello)

Presentazioni simili


Presentazione sul tema: "Gruppo veterinari Benessere animale: la macellazione rituale Obiettivo: il cittadino di religione islamica deve macellare nel luogo giusto (il macello)"— Transcript della presentazione:

1 Gruppo veterinari Benessere animale: la macellazione rituale Obiettivo: il cittadino di religione islamica deve macellare nel luogo giusto (il macello) Ovvero: evitare la macellazione clandestina degli animali

2 Worksheet #1: Setting Change Objectives What is the issue you want to address? (Describe/quantify the nature and scope) In occasione della festività islamica del sacrificio (annuale) avviene la macellazione clandestina degli ovini non controllata sanitariamente in ambiente non igienico e con spandimento di rifiuti nellambiente What are the key factors that explain the issue? –How do you know (document it)? E necessario promuovere comportamenti corretti in ordine a 1. benessere animale 2. prevenzione MTA 3. prevenzione inquinamento ambientale Which factors does your specific organization want to influence? –How do you expect change to occur? Review best practices Il cittadino di religione islamica si approvvigioni di carni in macelleria o ricorra alla macellazione presso un macello autorizzato di animali acquistati in allevamenti registrati 2

3 Worksheet #1: Setting Change Objectives (contd) Translate success over the next two to three years into a scenario outlining a list of key audiences (internal or external, including partners), along with the concrete behaviours, actions, or decisions that they each would adopt. AudiencesWhat you would like them to do Famiglie di religione islamica Acquistare carni in macelleria o macellare al macello Autorità religiose Sensibilizzare i fedeli al rispetto delle norme europee/nazionali Associazioni animaliste Tollerare la possibilità di macellare animali e macellare con rito religioso nelle strutture autorizzate Istituzioni (regione, provincia, comune) Campagne informative Supporto con forze di polizia allattività di vigilanza Promuovere integrazione nella cittadinanza Allevatori Rispettare i regolamenti (inviare animali solo a strutture autorizzate (allevamenti e/o macelli) Consumatore Tollerare la possibilità di macellazione rituale nelle strutture autorizzate 3

4 Worksheet #2: Audience Analysis & Segmentation (Adapted from Lagarde, 2004) AudienceWhat you want them to do: Famiglie di religione islamica della AUSL di IMOLA Those who have adopted the behaviour Those who have not Demographic data (number, age, sex, level of education, family status, income, occupation, urban or rural population, languages and other cultural characteristics) n.350 famiglie il cui capofamiglia– buon livello di integrazione sociale – buona conoscenza della lingua italiana – vivono in città – adeguatamente occupati – reddito medio n.1150 famiglie il cui capofamiglia- basso livello di integrazione sociale – scarsa conoscenza della lingua italiana – vivono in campagna – non adeguatamente occupati – reddito basso/bassissimo Why would they? (Benefits) Evitano sanzione – maggior sicurezza delle carni consumate– accettazione da parte della comunità sociale – rispettano il precetto religioso Why not? (Real or perceived barriers; time, money, access, skills) Osservanza integralista del precetto religioso – rifiuto dellintegrazione sociale – ignoranza – non conoscenza delle corrette pratiche Who has an influence on them? Imam – mediatore culturale – capofamiglia – leader locale Imam – capofamiglia – leader locale Media habits and participation at events Moschea Negozi halal/etnici CUP – mezzi pubblici di trasporto 4

5 Segue Worksheet #2: Audience Analysis & Segmentation (Adapted from Lagarde, 2004) AudienceWhat you want them to do: Famiglie di religione islamica della AUSL di IMOLA Those who have adopted the behaviour Those who have not Membership in groups and places where the audience can be reached Segmentation: Among those who have not yet adopted the behavior, can you identify specific segments that are more receptive than others? Lavoratori giovani di media cultura con scarsi legami con il paese di origine e abitanti in città Missing information: Which research methods will you use to gather the necessary information to make strategic decisions? Intervista allImam e a leader di riferimento del territorio 5

6 6 Worksheet #3a: Context Analysis - Internal StrengthWeaknessSo What? Mission, vision, plansX Human resourcesX Financial resources (specify if pre-determined) X Decision-making processX Partnerships Autorità religiosa Associazioni animaliste Access to audiencesX CredibilityXX Others

7 7 Worksheet #3b: Context Analysis - External OpportunityChallengeSo What? Competition (for attention, within the field, working against, other behaviours, other causes, etc.) Autorità religiosa Associazioni animaliste Autorità religiosa Associazioni animaliste Community readinessX Ethical issuesX Others (legal, political, social, economic, demographic, technological, etc.) Legge che vieta Intolleranza sociale

8 8 Worksheet #4: Priority & Measurable Objectives By target date, the audience/segment will know, think or do… 1.Informazione alle famiglie (n.famiglie informate/n.famiglie esistenti) 2.Incontri con comunità religiosa (n. imam-leader informati/n.imam-leader presenti sul territorio) 3.Aumento del numero degli animali regolarmente macellati (+ 10 rispetto allanno precedente)

9 9 Worksheet #5a: Positioning We want (target audience) to see (desired behaviour) as (descriptive phrase) and as more important and beneficial than (competition) CELEBRATE SAFELY Celebra la tua Festa e pretendi salute per la tua famiglia We want (target audience) to see (our organization) as (descriptive phrase) A Imola si può

10 10 Worksheet #5b: Your Product, Price, Place Strategies New or improved offering (behaviour, product, service) – to make it more attractive? Garanzia della sicurezza alimentare (visita del veterinario) Ways of making it less costly (monetary and non-monetary, including incentives, discounts, pricing, recognition) or time- consuming? Garanzia del trasporto al macello dellanimale Ways to reduce barriers and improve access (making it easier, including location, hours, mobile/going where the audience is, distribution channels, intermediaries)? Aumento della recettività dei macelli della zona Advocacy implications: Provincia e Comuni

11 Worksheet #5c: Selecting a Combination of Channels 11 Channels Approach or Materials TimingFrequency Media: Brochure Messaggio pubblicitario su ATC SMS Alla fine del Ramadam 1/anno Interpersonal: Riunione con Imam/leader locali Partecipazioni a incontri Corso storditori Corso alimentaristi Events: Eventualmente organizzati dalla comunità islamica

12 12 Worksheet #5d: Message Development Write a message aimed at one of your key audiences that answers the following questions: –What? –So What? –Now What (call to action)? –Who are you (source and/or testimonial/ leader)? Specify the approach (appeal, norm, fear, …) Justify the approach referring back to the audience analysis and other components of your strategy CELEBRATE SAFELY

13 13 Worksheet #5e: Partnerships For implementing aspects of your Product, Price, Place and Promotion Strategies For access to audiences For credibility and influence For resources

14 20-minute Presentation of Your Plan 1.Issue, Solution, Change Objectives 2.Audience Analysis / Segmentation 3.Context Analysis (Key considerations) 4.Setting Measurable Objectives 5.Strategy and Tactics Positioning/Branding Product, Price, Place Promotion Channels Messages Partnerships 6.Monitoring and Evaluation 7.Implementation (schedule and budget) 14 Show the links with the audience and context analyses Your logic model, if time permits


Scaricare ppt "Gruppo veterinari Benessere animale: la macellazione rituale Obiettivo: il cittadino di religione islamica deve macellare nel luogo giusto (il macello)"

Presentazioni simili


Annunci Google