TRAINING for EMPLOYEES

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

SEI IN FORMA? Mercoledì, ventisette gennaio Objectives - focus on speaking skills: develop confidence - use modal verbs (can/be able/must/have to) - use.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What dont you like to …?
Sta andando meglio? oppure ti senti uguale? Is it getting better? Or do you feel the same?
Raffaele Cirullo Head of New Media Seconda Giornata italiana della statistica Aziende e bigdata.
Le politiche della Commissione Europea sull'accesso aperto. Il ruolo delle biblioteche accademiche Salone del libro di Torino, 10 maggio 2012 Maddalena.
Introduzione al progetto A European Union funded education project
UNIVERSITÀ DEGLI STUDI DI PAVIA FACOLTÀ DI ECONOMIA, GIURISPRUDENZA, INGEGNERIA, LETTERE E FILOSOFIA, SCIENZE POLITICHE. Corso di Laurea Interfacoltà in.
Come nella stampa tradizionale, un giornale online può essere di informazione informazione o un periodico dedicato a una disciplina specifica.
L’Unione Europea e la Scuola da anni hanno stretto un patto e per colmare il divario di apprendimento fra le diverse realtà didattiche dei vari Paesi,
EMPOWERMENT OF VULNERABLE PEOPLE An integrated project.
Teorie e tecniche della Comunicazione di massa Lezione 7 – 14 maggio 2014.
Italian 6 Preparation for Final Exam Signorina Troullos.
Passato Prossimo. What is it?  Passato Prossimo is a past tense and it is equivalent to our:  “ed” as in she studied  Or “has” + “ed” as in she has.
Cuando Me Enamoro Quando M’Innamoro A Man Without Love M ộ t Ng ườ i Không Có Tình Yêu.
Giovanni Biondi ICT e trasformazione della Scuola.
PINK FLOYD DOGS You gotta be crazy, you gotta have a real need. You gotta sleep on your toes. And when you're on the street. You gotta be able to pick.
Talking about yourself
( Art. 14 ) 1. Ogni bambino ha diritto all’istruzione senza distinzioni razziali. 1. Every child has the right to be brought up without.
Mobilità tra i Paesi del Programma KA103 A.A. 2014/2015 (KA103) Mobility Tool+ e il Rapporto Finale Claudia Peritore Roma luglio 2015.
The people side of Change management Leadership e Stakeholder nei processi di cambiamento delle organizzazioni DIPARTIMENTI DI GIURISPRUDENZA, INGEGNERIA.
Italy is a parliamentary republic located in southern Europe.
Oggi è l’undici febbraio 2015.
ENergy Auditor Competences Training and profiles Corso di formazione per auditor energetico nel settore residenziale MODULO ISCRIZIONE Nome e Cognome _________________________________.
PROGETTO COMENIUS Partenariato Scolastico Multilaterale Anno 2012/2013 CIRCOLO DIDATTICO S.G. BOSCO- BIANCAVILLA- CT.
A Tiny Voice Inside Una piccola Voce interiore By Carole Smith Gaetano Lastilla.
Project IOLI Practical exemple in Italy and in Sicily Il presente progetto è finanziato con il sostegno della Commissione europea. L’autore è il solo responsabile.
Silvia Minardi, Pavia 14 December maps and directions hours.
MSc in Communication Sciences Program in Technologies for Human Communication Davide Eynard Facoltà di scienze della comunicazione Università della.
Organizzazione e Formazione per l’arresto cardiaco in ospedale Overview Epidemiologia dell’ arresto intraospedaliero Criticita’ organizzative Applicazioni.
Stefania Cecchetto. Hello, my name is Stefania Cecchetto. I teach English in a lower secondary school in Mira a town near Venice.
Do You Want To Pass Actual Exam in 1 st Attempt?.
Convenzione Ministero dell’Interno Dipartimento della Pubblica Sicurezza e A.I.S.C.A.T. Associazione Italiana Società Concessionarie Autostrade e Trafori.
MISSIONI FUORI SEDE Questo modello può essere utilizzato come file iniziale per l'aggiornamento dei cardini del progetto. Sezioni Fare clic con il pulsante.
Teacher’s notes This lesson probably takes a good 1hr30 plus hwk time. A preparatory homework could be to find out who Jovanotti is. Learning objectives:
MARUEEB Project EPP IT-EPPKA2-CBHE-JP
Oggi è giovedì il dodici settembre 2013
WRITING – EXERCISE TYPES
Present progressive Past progressive verbs. Present progressive Present progressive: formula positive; subject + ___/___/___ + verb+ ing + complimentary.
TRAINING for EMPLOYEES
Un’introduzione alla tecnica di Mindfulness
6th Bologna Club session
La mia giornata By the end of this unit you will be able to:
PROGETTO SOCRATES Dante Alighieri Primary School Classes 2A-B-C GENERAL OBJECTIVES: -To increase the motivation and the pleasure for reading -To pass.
Independent work in S17– Lavoro indipendente in S17
Jobs and occupations What do they do?
* Se sono presenti problemi che causano ritardi o devono essere discussi in maggiore dettaglio, includere altre informazioni nella diapositiva successiva.
Erasmus+ CBHE project E-JP
TRAINING for EMPLOYEES
Cos' è l'Augmented Reality? Perchè è diversa dalla Virtual Reality?
TOPIC 1 :: La comunicazione ::
Benvenuti all’IPSEOA DRENGOT
Il Giorno del Ringraziamento
Cyber Safety.
Economia Aziendale classe 2 AFM – Prof.ssa Monica Masoch
Human machine interaction
IL TARIFFARIO RIFUGI DEL CAI
Il condizionale.
Summer Village 2004 Frequently, presenters must deliver material of a technical nature to an audience unfamiliar with the topic or vocabulary. The material.
Proposal for the Piceno Lab on Mediterranean Diet
Il Nuovo Esame Di Stato Conclusivo del I ciclo d’Istruzione
APPRENDIMENTO PERMANENTE
Un breve giro nelle Tradizioni
SWORD (School and WOrk-Related Dual learning)
BULLYING WHAT’S IT ALL ABOUT?. RAISE YOUR HAND IF YOU HAVE EVER BULLIED SOMEONE.
Amministrazioni sciolte per mafia
Acquamici Lamone Questo modello può essere utilizzato come file iniziale per la presentazione di materiale didattico per la formazione in gruppo. Sezioni.
QUESTIONARIO PER PROFESSORI QUESTIONNAIRE FOR TEACHERS
CdS 2017: embargo fino a TAUP2017
POTENZIALITÀ DELL’ ISTERESI TERMICA SE GESTITA CON METODO INNOVATIVO
Transcript della presentazione:

TRAINING for EMPLOYEES Module 1: SELF-MANAGEMENT Questo modello può essere utilizzato come file iniziale per la presentazione di materiale didattico per la formazione in gruppo. Sezioni Fare clic con il pulsante destro del mouse su una diapositiva per aggiungere sezioni. Le sezioni possono essere utili per organizzare le diapositive o agevolare la collaborazione tra più autori. Note Utilizzare la sezione Note per indicazioni sull'esecuzione della presentazione oppure per fornire informazioni aggiuntive per il pubblico. Mostrare queste note nella visualizzazione Presentazione durante la presentazione. Valutare con attenzione le dimensioni dei caratteri, importanti per l'accessibilità, la visibilità, la registrazione video e la produzione online. Colori coordinati Prestare particolare attenzione ai grafici, ai diagrammi e alle caselle di testo. Tenere presente che i partecipanti eseguiranno la stampa in bianco e nero o in gradazioni di grigio. Eseguire una stampa di prova per assicurarsi che i colori risultino comunque efficaci e chiari in una stampa in solo bianco e nero e in gradazioni di grigio. Grafica, tabelle e grafici Scegliere la semplicità: se possibile utilizzare stili e colori coerenti, che non rappresentino elementi di distrazione. Assegnare un'etichetta a tutti i grafici e a tutte le tabelle. This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein Project n° 2015-1-IT01-KA202-004831 - The Digital Workplace: skills for a changing work environment

WELCOME! focus of the module self-management as starting point to improve our professional development in every working environment AND in digital/remote/smart working

Objectives of the module 0. INTRODUCTION: definition of self-management SELF-KNOWLEDGE: starting point for development SELF-EFFICACY & PROACTIVITY: being responsible OBJECTIVES: setting objectives is an art TIME MANAGEMENT: being aware of time PRODUCTIVITY: tools and methods for productivity LIFELONG LEARNING: the attitude to learn

0. INTRODUCTION

Who is “well self-managed”? Someone who: is able to orientate his/her own motivation & enthusiasm towards the continous improvement of his/her work is able to manage time productively shows a continous attitude towards learning. intrinsic

It’s a matter of responsability Self-management implies responsability Our life is condicioned by several factors… … but is not determined! Self-knowledge Self-confidence A sort of… faith

6 keys to self-management Self-knowledge Self-efficacy & Proactivity Objectives Time management Productivity Lifelong learning

1. SELF-KNOWLEDGE

Self-knowledge is… The starting point for every personal improvement (including learning) Means becoming aware of: who we are our strenght points

Self-knowledge & EMOTIONAL INTELLIGENCE Intra (first) & inter-personal = personal characteristics, values, beliefs, emotions… Is needed to manage our capacity Is a form of wisdom

HOW TO:

HOW TO: Self-assessment: Locus of control Self-efficacy level Emotional intelligence

2. SELF-EFFICACY & PROACTIVITY

Self-efficacy Is the belief about possible success & the capacity to achieve success Is influenced by self-confidence , by our personal story and, above all, by our personal interpretation of our story “if I believe that I can and I feel that I can, my effort will be stronger and the possibilities to achieve the objectives will be higher”

Proactivity The attitude to take control of our life, to take initiative and decisions about its development and direction It empowers us On the contrary, REACTIVITY is the attitude to take no control of our life, to believe to have no possibility to impact on it

HOW TO DEVELOP THEM Do a list of your successes with details of constraints Surroud yourself with people who empower you Analyse your emotions Consider failure as a learning opportunity Celebrate each success When in a problem solving situation, analyse each factor and everything you can do

3. OBJECTIVES

Why setting objectives It is closely linked to self-management and success orientation Helps keeping focused on outcomes Keeps performance and quality high Implies the desire to overcome current standards

How setting objectives S pecific Details exactly what it has to be done M easurable Must be measured (in numbers) A mbitious Get out of your comfort-zone! R ealistic Possible to attain (important to motivate) T ime-bounded Time period for achieving clearly stated

HOW TO If there is long-term objective, break-down it into micro-objectives Write it/them down; express and discute them Share it/them with peers and chiefs

4. TIME-MANAGEMENT

PLANNING & ORGANIZING Planning = identify what we have to do, the decisions to make and the actions to perform (= what) Organizing = identify the means and tools we need, allocate them and establish their function (= how) REMEMBER time cannot be created, destroyed or even managed!!! WE ONLY CAN MANAGE WHAT WE DO WITH IT

What about procrastination? (you should be working) Keeps us far from our target Demotivates us Produces negative feelings

HOW TO The T in SMART Identity with attention the means you need Be realistic Minimize distractions Set deadlines (even hours) Start! Rewards yourself

Ideas & Tips if working from home Keep everuthing you need in one room only Respect breaks and relax time & do workout Set daily targets Concentrate and organize activities out of home in one day only (value your time) Keep your equipment updated Learn to say no!

5. PRODUCTIVITY

Relevance vs. Urgency Something is RELEVANT if contributes to the achievement of goals Something is URGENT when requires immediate attention – it can be irrelevant The scheme developed by Eisenhower during the II WW is a very useful and effective tool to distinguish and prioritize

4 possibilities Max Relevance We live like firemen! Min Urgency Activities to achieve results Essential & Unavoidable Wasting time “self-deception” activities We live like firemen! Min Urgency Max Urgency Min Relevance

HOW TO Use tools: Calendar & agenda (better if shared); Timetable, GANNT and others; Apps (Trello, Asana etc.); Retroplanning What about MULTITASKING? Know your biorithm and follow it Do workout and keep in shape Schedule time for thinking, planning & organizing tools

6. LIFELONG LEARNING

Life & Work are not what they used to be Life & Work before Life & Work today

It’s a VUCA world