Jobs and occupations What do they do?
Context You decide to move to England and you need to find a job you like. First you need to find out about jobs and occupations!
Task By the end of the activity you have to prepare a presentation about jobs and what people do in their jobs. It could be a poster, a lapbook or a game like mimes!
What to do? STEP BY STEP
At home Watch this video carefully. Stop it when you need and write notes to remember or to ask questions to your teacher. Jobs and occupations
At school Working in groups: Write down definitions for, at least, ten jobs of your choise. Example: Nurse: she takes care of patients in hospital
At home You are an English teacher and you need to prepare activities and tests for your pupils about “Jobs and occupations” You can use books, vocabularies, websites and everything you find useful.
Useful links Picture dictionaries: http://www.pdictionary.com/search.php http://www.enchantedlearning.com/Aisfor.shtml Teacher resources about jobs: http://www.agendaweb.org/vocabulary/people_jobs_personalities-exercises.html http://tools.atozteacherstuff.com/word-search-maker/wordsearch.php http://www.vanda51pro.com/?s=jobs&sa=search&scat=0 http://www.eslflow.com/Jobandcareerlessonplans.html
At school Take turns to play the role of the teacher and help the other members of your group to work on the activity you have prepared. Make sure everyone in the group understands.
Final task Prepare the presentation for your classmates. Make it clear and simple! Good luck!
Evaluation 4 3 2 1 Lavoro in gruppo 4 3 2 1 Lavoro in gruppo Il gruppo ha lavorato molto bene insieme e tutti i partecipanti hanno contribuito in modo significativo alla buona riuscita del lavoro Il gruppo ha lavorato bene insieme e tutti i partecipanti hanno portato un contributo alla riuscita del lavoro Il gruppo ha lavorato sufficientemente bene insieme e tutti hanno provato a portare un contributo al lavoro da svolgere Il gruppo si non ha lavorato bene insieme ed il risultato finale è stato elaborato solo da uno o due dei partecipanti Valutazione presentazione L’artefatto finale è completo, ben fatto e accattivante. L’idea è originale e presentata in modo appropriato e comprensibile L’artefatto finale è ben fatto e contiene le informazioni necessarie, la presentazione è chiara e comprensibile L’artefatto finale è abbastanza completo ma alcune informazioni sono state tralasciate L’artefatto finale manca di alcune informazioni importanti e la presentazione è poco comprensibile Partecipazione L’alunno partecipa spontaneamente e con alto interesse. Segue le indicazioni e i modelli operativi forniti ed è in grado di rielaborare in modo personale e creativo L’alunno partecipa spontaneamente e con interesse alle attività proposte. Segue le indicazioni e i modelli forniti L’alunno partecipa spontaneamente alle attività proposte, ma necessita di frequenti richiami per seguire le indicazioni e i modelli operativi forniti L’alunno non partecipa spontaneamente alle attività. La partecipazione deve essere continuamente sollecitata