Esami di lingua inferno o paradiso? Claudia Beccheroni.

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
Primary Italian Saying How You Are.
Advertisements

Trieste, 26 novembre © 2005 – Renato Lukač Using OSS in Slovenian High Schools doc. dr. Renato Lukač LinuxDay Trieste.
We are in it together Living well with dementia the East Midlands. Keeping people with dementia and their carers at the heart of the regional strategy.
Anno Diaconale f Federazione delle Chiese Evangeliche in Italia ufficio volontariato internazionale via firenze 38, roma tel. (+39) fax.
I numeri, l’ora, I giorni della settimana
Qual è la differenza e quando li usiamo?
L’esperienza di un valutatore nell’ambito del VII FP Valter Sergo
Cache Memory Prof. G. Nicosia University of Catania
A. Oppio, S. Mattia, A. Pandolfi, M. Ghellere ERES Conference 2010 Università Commerciale Luigi Bocconi Milan, june 2010 A Multidimensional and Participatory.
Relaunching eLene Who are we now and which are our interests.
EUROPA TERRA DI MISSIONE. Flags of Europe This page contains flags and maps for Europe and its countries. European Union MAPS Europe 1 -- no flag references.
DG Ricerca Ambientale e Sviluppo FIRMS' FUNDING SCHEMES AND ENVIRONMENTAL PURPOSES IN THE EU STRUCTURAL FUNDS (Monitoring of environmental firms funding.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What dont you like to …?
1.E un algoritmo ricorsivo: Tutti le istanze di oggetti raggiungibili da un oggetto persistente diventano anchessi persistenti.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.4B.1-1 Punto di partenza Italian uses two principal tenses to talk about events in the past: the passato prossimo.
Cancer Pain Management Guidelines
A. Nuzzo U.O. di Oncologia Medica ospedale Renzetti di Lanciano (CH)
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Il presente del congiuntivo (the present subjunctive)
Ratifica dei trattati internazionali - Italia
Raffaele Cirullo Head of New Media Seconda Giornata italiana della statistica Aziende e bigdata.
Corso di Laurea in Ingegneria Elettronica - U niversità di N apoli F EDERICO II Autori XXXXX XXXXXXX YYYYY YYYYYYY ZZZZZ ZZZZZZZ Titolo tesina Parte X:
TIPOLOGIA DELLE VARIABILI SPERIMENTALI: Variabili nominali Variabili quantali Variabili semi-quantitative Variabili quantitative.
Ergo : what is the source of EU-English? Standard British English? Standard American English? Both!!!! See morphology (use of British.
2000 Prentice Hall, Inc. All rights reserved. 1 Capitolo 3 - Functions Outline 3.1Introduction 3.2Program Components in C++ 3.3Math Library Functions 3.4Functions.
1 Isfol – Institutional Communication and Documentary Activities Istituto per lo sviluppo della formazione professionale dei lavoratori ReferNet Italian.
Alberto Zucconi Istituto dellApproccio Centrato sulla Persona (IACP) World Academy of Art and Science (WAAS) Healthy Relational Competence: a cardinal.
Gli ambienti di apprendimento Firenze, 3 marzo 2006.
Alcuni, qualche, un po’ di
1 Ordine dei Farmacisti della provincia di Trento Assemblea Generale ordinaria 26 novembre 2013 Ordine dei Farmacisti della provincia di Trento Assemblea.
Abercrombie & Fitch Hollister American Eagle Forever 21 Abercrombie & Fitch Hollister American Eagle Forever 21 These brands are knows around the U.S.
UNIVERSITÀ DEGLI STUDI DI PAVIA FACOLTÀ DI ECONOMIA, GIURISPRUDENZA, INGEGNERIA, LETTERE E FILOSOFIA, SCIENZE POLITICHE. Corso di Laurea Interfacoltà in.
CANADA AT ITS WORST THE SEAL SLAUGHTER FROM A SEALS POINT OF VIEW.
ROBINSON CRUSOE ROBINSON CRUSOE’S ISLAND L’ ISOLA DI
The food Pyramid The breakfast We are what we eat
CHE COSA E? E una collezione di materiali didattici fatti dallalunno. Lalunno riflette su se stesso, sui propri modi di essere e di fare. Si pone tra.
Azienda Ospedaliera Universitaria - Ferrara Trieste 2010 Confronto Hard: La deformazione miocardica, il twist, il rocking e il rock and roll, sono solo.
Tutor: Elisa Turrini Mail:
Riccardo Mazza, AICA 2001, 20 sett Scuola universitaria professionale della Svizzera italiana Formazione continua e classe virtuale lapprendimento.
Quale Europa? Riscopriamo le radici europee per costruire unEuropa PIÙ vicina a noi ISTITUTO COMPRENSIVO MAZZINI CASTELFIDARDO PROGETTO COMENIUS 2010/2012.
6° CONVEGNO NAZIONALE MILANO 16 giugno 2010 LE ORGANIZZAZIONI CAMBIANO COL FARE Il Change Management che fa accadere le cose The Leading Network of Fashion,
Present Perfect.
Obesity surgery triples among U.S. teens Long-term outcomes unknown, especially for patients as young as 12 Surgeons to carry out plastic surgery on obese.
20 maggio 2002 NETCODE Set up a thematic network for development of competence within the Information Society.
UG40 Energy Saving & Twin Cool units Functioning and Adjustment
EMPOWERMENT OF VULNERABLE PEOPLE An integrated project.
PLURALI - with NOUNS PAY ATTENTION TO THE ENDING OF THE NOUN! “O” ---> “I” ex) il quaderno -> i quaderni “A” ---> “E” ex) la matita -> le matite “E” --->
COMENIUS REGIO Science for ActiVe citizEnship in Europe- SAVE EU Scientific learning paths to face future challenges durata di 2 anni 1° Modulo di
YOUR ITALIAN CV Step-by-step guide to create CURRICULUM VITAE in Italian language.
Teorie e tecniche della Comunicazione di massa Lezione 7 – 14 maggio 2014.
Early Language Learning and Multilingualism: Scottish and European Perspectives BILINGUALISM MATTERS.
Italian 6 Preparation for Final Exam Signorina Troullos.
European Language Portfolio First things first !!!!! What E.L.P. is not: 1. a document for form filling 2. a means of testing 3. a workbook to be put away.
Saluti ed espressioni Greetings in Italian.
Lezione n°27 Università degli Studi Roma Tre – Dipartimento di Ingegneria Corso di Teoria e Progetto di Ponti – A/A Dott. Ing. Fabrizio Paolacci.
Italian 1 -- Capitolo 2 -- Strutture
Ratifica dei trattati internazionali - Italia Art. 87 Costituzione “Il Presidente della Repubblica…ratifica i trattati internazionali, previa, quando occorra,
Scenario e Prospettive della Planetologia Italiana
Castelpietra G., Bassi G., Frattura L.
The food Pyramid The breakfast. Food pyramid gives us instructions on how to eat well and stay healthy!!!
Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar. Buon giorno Io sono Professoressa Kachmar.
Each student will be able to ask an adult or stranger: What do you like to do? and What don’t you like to …?
Fonti del diritto internazionale (art. 38 Statuto CIG)
Dyslexia activity Group 2 (Debora Q.) Lesson Outline  This activity is targeted at beginners half way through their first year but it could also work.
Do You Want To Pass Actual Exam in 1 st Attempt?.
WRITING – EXERCISE TYPES
Jobs and occupations What do they do?
Prof. Stefano Zambon Università di Ferrara e WICI
QUESTIONARIO PER PROFESSORI QUESTIONNAIRE FOR TEACHERS
Transcript della presentazione:

Esami di lingua inferno o paradiso? Claudia Beccheroni

GLI ESAMI NON FINISCONO MAI E COMINCIANO MOLTO PRESTO INFERNO O PARADISO? DIPENDE DALLE ESPERIENZE

REASONS FOR TESTING ENTRY PROGRESS ACHIEVEMENT PROFICIENCY DIAGNOSTIC

HOW? INTERNI > ESTERNI VALUTAZIONE A NORMA > A CRITERIO DIRETTA > INDIRETTA DISCRETE ITEMS > LANGUAGE AS A WHOLE

WHAT? ABILITA ISOLATE > ABILITA INTEGRATE LINGUA GEN/ ESP / EAP CONOSCENZA REGOLE CONTENUTI - MATERIE OTHER SKILLS PERFOMED WITH THE LANGUAGE

QUANTO TEMPO PASSIAMO A VALUTARE O A ESSERE VALUTATI? MISURARE.....FORMARE... QUESTO E IL DILEMMA

KEY POINTS VALIDITA AFFIDABILITA PRATICABILITA WASHBACK-EFFETTO ONDA- RIFLUSSO

VALIDITY LESAME TESTA CIO CHE DESIDERIAMO O CHE SI PROPONE DI VALUTARE? TRICKY QUESTION (Face-Content-Construct)

RELIABILITY Validity versus Reliability ALWAYS A STRUGGLE IL FAUT CHOISIR

Reliability Piloting of items-formats Syllabus Marking scheme Standardisation- Monitoring

E IL FAMOSO RIFLUSSO? WASHBACK, ovvero THE EFFECT OF TESTING ON TEACHING AND LEARNING

NEGATIVE WASHBACK allargare il GAP tra insegnamento e valutazione TEACH TO THE TEST valutare tramite tasks artificiali

NEGATIVE WASHBACK Esperienza negativa Badly designed test-exam (difficoltà, chiarezza, formato, contenuti, tempo) Ansia Auto stima

BENEFICIAL WASHBACK INSEGNARE E VALUTARE LA LINGUA SECONDO LO STESSO APPROCCIO E TRAMITE TASKS E CONTENUTI CHE RISPECCHIANO LUSO REALE DELLA LINGUA

BENEFICIAL WASHBACK VALUTARE LE ABILITA CHE VOGLIAMO INCORAGGIARE PROVIDE APOSITIVE EXPERIENCE

THERE IS A TENDENCY TO TEST WHAT IS EASIER TO TEST RATHER THAN WHAT IS MOST IMPORTANT BEFORE WE DECIDE THAT WE CANNOT AFFORD TO TEST IN A WAY THAT WILL PROMOTE BENEFICIAL WASHBACK, WE HAVE TO ASK OURSELVES : WHAT WILL BE THE COST OF NOT ACHIEVING BENEFICIAL WASHBACK? Charles Alderson

The Learners active involvement in the Trinity exams: a step towards motivation and learners autonomy LEARNER AUTONOMY LEARNER PARTICIPATION LEARNER NEEDS

THE PREPARED TOPIC AND TEXT Incoraggiano lautonomia, il coinvolgimento, linteresse Offrono agli studenti lopportunità di mostrare le loro abilità linguistiche Are a practice of real-life communication skills

VIDEO OF GRADE 6 ATMOSFERA ESPERIENZA POSITIVA O NEGATIVA? COINVOLGIMENTO DEL CANDIDATO MISURAZIONE O FORMAZIONE?

I.S.E (esame di abilità integrate) portfolio of reality-based tasks – use of IT Completing forms /qnnaires Writing articles, reports, memos Creative and imaginative writing Writing personal or business letters Making notes

Obiettivi della ricerca Verificare leffetto dellesame Trinity su motivazione dello studente processi di apprendimento processi di insegnamento

The respondents Number of Teachers 756 Number of students21,640 Mat. average age 15,210 Mat. Average Trinity grade4,166 Failure rate stated by teachers 4,38 % Undergrading yes 165 no 547 Curricular 52% extracurricular 48%

Effect on teaching

Effect on assessment: methods and timing

Effect on learning

Sts were more motivated

Stressful experience? For the teacher : 29% yes Administration burden Lack of published materials Grading Test of their own work

Anxious experience For the student : 20% yes Period cohinciding with state exams Novelty Italian scare of exams Pressure

Strengths Friendly board Examiners from the UK No need for exam passing techniques Multiple grading within the group Test of language

Pass rate in percentages 2001 CEF Level ItalyRest of the World A19798 A29597 B19296 B29094 C18991 C27990 Totale9497