TRAINING for EMPLOYEES

Slides:



Advertisements
Presentazioni simili
SEI IN FORMA? Mercoledì, ventisette gennaio Objectives - focus on speaking skills: develop confidence - use modal verbs (can/be able/must/have to) - use.
Advertisements

The Stella project has been funded with support from the European Commission. This PowerPoint reflects only the view of the initiatives author(s), and.
L’esperienza di un valutatore nell’ambito del VII FP Valter Sergo
V.I.D.E.O. Video-CV to Increase and Develop Employment Opportunities
Raffaele Cirullo Head of New Media Seconda Giornata italiana della statistica Aziende e bigdata.
REALIZING CONSTRUCTIVIST OBJECTIVES THROUGH COLLABORATIVE TECHNOLOGIES: THREADED DISCUSSIONS Donald Weasenforth Sigrum Biesenbach- Lucas Christine Meloni.
Introduzione al progetto A European Union funded education project
Viaggiare Camminare in città Camminare in montagna Ascoltare musica Imparare litaliano Cucinare Fare sports Chiacchierare con gli amici Imparare cose nuove.
EMPOWERMENT OF VULNERABLE PEOPLE An integrated project.
The food Pyramid The breakfast. Food pyramid gives us instructions on how to eat well and stay healthy!!!
PINK FLOYD DOGS You gotta be crazy, you gotta have a real need. You gotta sleep on your toes. And when you're on the street. You gotta be able to pick.
Talking about yourself
( Art. 14 ) 1. Ogni bambino ha diritto all’istruzione senza distinzioni razziali. 1. Every child has the right to be brought up without.
17 settembre 2014 EQ: How do you greet people and exchange personal information using formal and informal expressions/gestures? Obbiettivo: SWBAT imitate.
Mobilità tra i Paesi del Programma KA103 A.A. 2014/2015 (KA103) Mobility Tool+ e il Rapporto Finale Claudia Peritore Roma luglio 2015.
L A R OUTINE D EL M ATTINO Ellie B.. Io mi sono svegliata alle cinque del mattino.
The sole responsibility for the content of this presentation lies with the Clean Fleets project. It does not necessarily reflect the opinion of the European.
POMEZIA-TORVAJANICA Pomezia è una città molto giovane, infatti viene costruita negli anni Trenta in seguito alla bonifica dell'Agro pontino, pianura paludosa.
Italy is a parliamentary republic located in southern Europe.
1 This project has been funded with support from the European Commission. This publication [communication] reflects the views only of the author, and the.
ENergy Auditor Competences Training and profiles Corso di formazione per auditor energetico nel settore residenziale MODULO ISCRIZIONE Nome e Cognome _________________________________.
It’s easy to know when we have to put emphasis on the last syllable of words with two or more syllables! These words have an accent on the last letter!
ROME Senatus Populusque Romanus (SENATVS POPVLVSQVE ROMANVS) LINGUA LATINA This project has been funded with support from the European Commission. This.
PROGETTO COMENIUS Partenariato Scolastico Multilaterale Anno 2012/2013 CIRCOLO DIDATTICO S.G. BOSCO- BIANCAVILLA- CT.
Project IOLI Practical exemple in Italy and in Sicily Il presente progetto è finanziato con il sostegno della Commissione europea. L’autore è il solo responsabile.
MSc in Communication Sciences Program in Technologies for Human Communication Davide Eynard Facoltà di scienze della comunicazione Università della.
Dyslexia activity Group 2 (Debora Q.) Lesson Outline  This activity is targeted at beginners half way through their first year but it could also work.
Do You Want To Pass Actual Exam in 1 st Attempt?.
Gestire lo stress nel lavoro di cura Consigli e suggerimenti per assistenti familiari Sarah Edwards October 2016 This project has been funded with support.
Convenzione Ministero dell’Interno Dipartimento della Pubblica Sicurezza e A.I.S.C.A.T. Associazione Italiana Società Concessionarie Autostrade e Trafori.
MISSIONI FUORI SEDE Questo modello può essere utilizzato come file iniziale per l'aggiornamento dei cardini del progetto. Sezioni Fare clic con il pulsante.
Teacher’s notes This lesson probably takes a good 1hr30 plus hwk time. A preparatory homework could be to find out who Jovanotti is. Learning objectives:
WRITING – EXERCISE TYPES
Present progressive Past progressive verbs. Present progressive Present progressive: formula positive; subject + ___/___/___ + verb+ ing + complimentary.
TRAINING for EMPLOYEES
TRAINING for EMPLOYEES
SAI TRASFORMARE I DATI AZIENDALI IN VALORE STRATEGICO PER IL BUSINESS?
Un’introduzione alla tecnica di Mindfulness
Jobs and occupations What do they do?
* Se sono presenti problemi che causano ritardi o devono essere discussi in maggiore dettaglio, includere altre informazioni nella diapositiva successiva.
Erasmus+ CBHE project E-JP
Planning and Development Office (PDO) at the service of the Salesian charism in the Province Introduction Questo modello può essere utilizzato come file.
Come effettuare un’analisi di mercato
L’imprenditorialità e l’avvio di un’impresa
Cos' è l'Augmented Reality? Perchè è diversa dalla Virtual Reality?
TOPIC 1 :: La comunicazione ::
Benvenuti all’IPSEOA DRENGOT
Il business model Giorno 3
MODULO 1. INIZIAMO! Finanza la tua impresa Giorno 5
TOPIC 1 :: Filiera e logistica ::
Cyber Safety.
Economia Aziendale classe 2 AFM – Prof.ssa Monica Masoch
IL TARIFFARIO RIFUGI DEL CAI
giovedì, 12 ottobre matrimonio o convivenza?
Speaking Quiz Wednesday, October 24th Question & Answer with a partner
Proposal for the Piceno Lab on Mediterranean Diet
TOPIC 4 :: Contabilità e tasse::
Il Nuovo Esame Di Stato Conclusivo del I ciclo d’Istruzione
Formazione Docenti neo assunti
General Office for Airspace
APPRENDIMENTO PERMANENTE
Un breve giro nelle Tradizioni
I materiali metallici sono perfetti?
BULLYING WHAT’S IT ALL ABOUT?. RAISE YOUR HAND IF YOU HAVE EVER BULLIED SOMEONE.
:) Ciao Classe :) FATE ADESSO 2/1/19 Midterm Speaking pictures
Amministrazioni sciolte per mafia
Acquamici Lamone Questo modello può essere utilizzato come file iniziale per la presentazione di materiale didattico per la formazione in gruppo. Sezioni.
QUESTIONARIO PER PROFESSORI QUESTIONNAIRE FOR TEACHERS
POTENZIALITÀ DELL’ ISTERESI TERMICA SE GESTITA CON METODO INNOVATIVO
Transcript della presentazione:

TRAINING for EMPLOYEES Module 2: COMMUNICATION Questo modello può essere utilizzato come file iniziale per la presentazione di materiale didattico per la formazione in gruppo. Sezioni Fare clic con il pulsante destro del mouse su una diapositiva per aggiungere sezioni. Le sezioni possono essere utili per organizzare le diapositive o agevolare la collaborazione tra più autori. Note Utilizzare la sezione Note per indicazioni sull'esecuzione della presentazione oppure per fornire informazioni aggiuntive per il pubblico. Mostrare queste note nella visualizzazione Presentazione durante la presentazione. Valutare con attenzione le dimensioni dei caratteri, importanti per l'accessibilità, la visibilità, la registrazione video e la produzione online. Colori coordinati Prestare particolare attenzione ai grafici, ai diagrammi e alle caselle di testo. Tenere presente che i partecipanti eseguiranno la stampa in bianco e nero o in gradazioni di grigio. Eseguire una stampa di prova per assicurarsi che i colori risultino comunque efficaci e chiari in una stampa in solo bianco e nero e in gradazioni di grigio. Grafica, tabelle e grafici Scegliere la semplicità: se possibile utilizzare stili e colori coerenti, che non rappresentino elementi di distrazione. Assegnare un'etichetta a tutti i grafici e a tutte le tabelle. This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein Project n° 2015-1-IT01-KA202-004831 - The Digital Workplace: skills for a changing work environment

WELCOME! focus of the module communication essential for successful working --- Communication can open or close good opportunities

Objectives of the module 0. INTRODUCTION: definition of communication THE COMMUNICATION PROCESS EFFECTIVE COMMUNICATION LISTENING EMPATHY COMMUNICATION STYLES FEEDBACK

0. INTRODUCTION

Communication is a key competence It is a complex process Implies good listening Becomes harder in remote working

1. THE COMMUNICATION PROCESS

The communication process

2. EFFECTIVE COMMUNICATION

Communication is…

Communication is… Verbal Non verbal Voice volume Touch Voice quality Facial expression Voice tone Eye contact Voice rythm Sounds Voice intonation Gestures Voice speed Postures Pronunciation Body movement Vocabulary Silence Grammar Use of space Dialect Appearance

Italians do it like this

Palo Alto School Axioms

3. LISTENING

- IT IS A CONSCIOUS EFFORT - Listening is not easy Biological l.: just hearing Fake l.: I just don’t care Selective l.: in class, we select content Active l.: quite 100% Emphatic l.: also emotional Cannot be always mode 4 or 5! We have to be aware of the differences and select the different situation - IT IS A CONSCIOUS EFFORT -

Test your listening ability HOW TO Test your listening ability Listen before speaking Do not interrupt Be patient Make an effort to listen beyond words Promote going in depth Re-phrase Respect silence Choose the right channel If you do not undestand: say it!

4. EMPATHY

EMPATHY An important component of emotional intelligence = being able to understand how others feel and what their intentions are, without making dangerous inferences – that can lead to misunderstandings and conflicts

Types of empathy Cognitive E.: empathy preventing us from making wrong inferences; it is not “innate” but can be developed. Emotional E.: it allows us to understand others’ emotions; it is quite “innate” but can be improved. It helps communication fine-tuning, deep understanding, and prevents conflicts

HOW TO Put the focus on the other Understand the differences and accept them Pay specific attention to non verbal communication Make a special effort to provide right feedback Remember that empathy promotes teamwork and allows us to be more effective

5. COMMUNICATION STYLES

Communication styles passive Does not express his/her feelings Take into consideration others’ rights but not his/her own ones Allows other people to walk all over him/her aggresive Express his/her feelings without taking into consideration others’s rights Deteriorates interpersonal communication People tend to avoid interacting with them assertive Express feelings but takes into right consideration others’s rights Continues to be open even if people disagree

Communication styles

HOW TO Call people with their name Explain your reasons Invite others to express their opinion Express your discomfort with a positive language Do not blame others – take on your own responsability Speak from your point of view to get others’ respect

6. FEEDBACK

Why feedback

HOW TO

HOW TO It has to include positive and negative elements It must be given at the right moment and at the right place: If negative: always on the task and in private If positive: always on the person and in public It has to be specific and concrete: maximum about 3 aspects together It has to be done via the right channel It must be about facts (objective and observable), not interpretations or opinions