La presentazione è in caricamento. Aspetta per favore

La presentazione è in caricamento. Aspetta per favore

ADSERVER DCM VS SIZMEK Milano | 18 Novembre 2015.

Presentazioni simili


Presentazione sul tema: "ADSERVER DCM VS SIZMEK Milano | 18 Novembre 2015."— Transcript della presentazione:

1 ADSERVER DCM VS SIZMEK Milano | 18 Novembre 2015

2 ADSERVER OVERVIEW Google’s company IAB certified Powerful reporting API Full Integrations with other DCLK products Advanced and flexible reporting system SEM advanced features Local Sales Team + Technical support in Dublin Indipendent company IAB certified Open data platform. More than 50 vendors integrations Advanced and flexible reporting system specialized in rich media Local Sales and Technical support team

3 MANAGEMENT AND OPTIMIZATION STACKS

4 DOUBLECLICK: POWERFUL AND INTEGRATED STACK. 4 External Tag Management integration - External Demand Side Platform Integration - Search Management Platform Integration - Deliver Rich Media creative at scale with DoubleClick Studio integration Connect your inventory to unmatched global demand with flexible controls Tag Management: DSP’s: SEM’s: Rich Media Management: AdExchange: Properties External Environment

5 SIZMEK MDX: THE OPEN STACK SOLUTION 5 External Sizmek Tag Management integration External Demand Side Platform Integration Powerful and Flexible creative team Tag Management: Versatag System DSP’S (mobile) - SEM’S - Search Management Platform Integration Rich Media Management: AdExchange - Main examples StrikeAd by Main examples Creative Service - Properties External Environment

6 REPORTING AND ANALYTICS INSIGHT

7 DOUBLECLICK: POWERFUL AND INTEGRATED STACK 7 Attribution Models Advanced Attribution Web Analytics Measurament -Predefined attribution models (last click, last event, etc…) -Up to 200 events -Cross Device Attribution (with in app details) Available through DBM

8 SIZMEK MDX: OPEN AND FLEXIBLE STACK. 8. Attribution Models Web Analytics Measurament -Predefined attribution models (last click, last event, etc…) -Viewability Models -Up to 30 events Advanced Attribution Partnership Certified Partner In target insight through the Audience Suite dashboard API Integration

9 VIEWABILITY & VERIFICATION

10 VIEWABILITY OVERVIEW Industy Accreditation Viewability Display Viewability Video Viewability mobile Audience in target IntegrationNotes MRC Nielsen Insight availeble through DBM (not DCM) Viewability in app coming soon MRC ABC Comscore and Nielsen Insights availeble through the Audience Suite Possibility to set up two different theasholds in a campaign. Viewability in app, coming soon 10   Only IAB Theasholds IAB and Customizable Theasholds

11 VERIFICATION FEATURES Brand Safety Pre Bid Blocking Content Classification GeographyAd Fraud Prominancy (relationship between size format and posizion Details Network Site/Domain Device 11 Standard (adult, Weapons, Gambling, Tc) or Custom Visual context Dashboard

12 QUICK SUMMARY 12 DCMSizmek Piattaforme Il sistema Doubleclick ha al suo interno tutte le soluzioni per la gestione integrata delle attività Digital. Indicato quindi in caso di utilizzo di DBM e DS3 per ottimizzazione di processi e insight. Sizmek, che si posizione sul mercato come Adserver puro, ha negli anni acquisito società (esempio recente Strike Ad, Dsp Mobile) e siglato valide partnership (piu di 50) per allineare la propria offerta di servizi. Company aperta a nuove partnership. Trafficking e Operatività Maggiore autonomia e profondità nella gestione degli ad di campagna. Maggiore fluidità di processi. I plus della gestione operativa sono: 1. importazione semplificata del mediaplan 2. controllo delle creatività effettuato dal supporto Sizmek 3. importazione semplificata di URL. Tag Management GTM è un sistema "free" dal punto di vista dei costi applicati e della gestione operativa (assenza di supporto). Il sistema Versatag diventa a pagamento dopo 20 mil di page views mensili. Presenza di supporto per il setting e troubleshooting. RichMedia Management Team specializzato con overview internazionale ma con conoscenza limitata delle specificità dei publisher italiani. Team disponibile ma "burocratizzato". In qualità di Creative Provider presso la maggior parte dei publisher italiani, Sizmek mette a disposizione delle agenzie una depository chiara ed esaustiva dei template realizzati per singolo publisher. Team locale presente e flessibile.

13 QUICK SUMMARY 13 DCMSizmek Reporting Sistema di reportistica altamente customizzabile che consente una gestione autonoma e diretta degli insight. Presenti anche report pre- impostati. Presenza di report impostati e gestione limitata di report personalizzati. Possibilità di customizzazioni a pagamento. Viewability e Verification DCM consente la rilevazione della viewability solo con parametri IAB. Verification e Video Verification disponibili di default (ultimi 90 gg) senza alcuna pre-attivazione. Disponibile di default solo la viewability con parametri IAB. Possibilità di modificare i parametri di rilevazione sulla base delle esigenze dell'advertiser. Verification e Video verification disponibili solo se pre –attivate. Technical Support Supporto tecnico a Dublino che fornisce insight e spiegazioni per la risoluzione delle criticità e che raramente gestisce direttamente il troubleshooting. Supporto tecnico/di accounting locale disponibile alla gestione diretta deli problemi.

14 THANK YOU


Scaricare ppt "ADSERVER DCM VS SIZMEK Milano | 18 Novembre 2015."

Presentazioni simili


Annunci Google